Trickträning & Kommunikation

Trickträning & kommunikation
För mig är det viktigt att jag och Baloo har ett bra band till varandra, att vi litar på varandra och gör roliga saker tillsammans.
Jag skulle inte vilja nöta runt i en padock varje dag, och det skulle Baloo absolut inte vilja heller.
När jag tränar Baloo, eller när vi leker. Så brukar jag tycka de är viktigt och ta en paus ibland så han hinner tänka också. Och inte bara tröttna och inte vilja leka eller träna nån mer gång.
Att lära in trick är något bra & kul men kan även vara farligt.
Ett trick kan stärka banden mellan dig och din häst, men om du gör det fel kan det även missbrukas av dig/hästen och bli farligt.
Därför brukar jag inte lära ut trick på internet, men somsagt kan jag ju komma till dig & din häst.
Ha kul med din häst, eller ja din VÄN!
Hitta på roliga saker, variera träningen och stärk banden!
Ni kommer ha så mycket roligare :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0