Johanna here!

Hej alla Magdas läsare!

Magda bad mig att gästblogga, så varför inte? Bara det att jag suger verkligen på att blogga hos andra, men ska skriva hur ja och magda träffades och om min lilla ponny!

Jag heter Johanna, och är 14 år ( fyller dock 15 om två veckor ), bor i värmland, och har en ponny som ni kommer få veta mer om snart efter jag har berättat om min och magdas lilla tid!

Magda träffade jag på bdb, de va på den tiden hon va känd, alltså hon uppdaterade sin bdb varje dag med sin söta lilla ponny baloo. Vi snackade i ett år, och jag vet hur ofta vi försökte träffas, men vi kunde aldrig samtidigt. Men till slut den 15 oktober 2010 åkte jag hem till henne och stannade över helgen, och vi hade jätteroligt!

en av alla våra bilder vi tog!

Sen nån månad efter åkte jag till henne igen, sen drog vi till årets roligaste grej. Göteborgshorseshow! Vi hade superroligt och vi träffade jätte trevliga och roliga personer. Efter helgen i Gbg åkte vi hem till henne sen va jag där i några dagar sen åkte jag hem.

Mer än så har vi inte träffats, men ska träffas på Göteborgshorseshow iår, vilket jag längtar jätte mycket till!

Nu till min ponny!

Min ponny är ett D-ponny sto på 18 år ( nu får du äntligen ta körkort Corona!!) haha nej, men hon heter somsagt Corona, och har bara ett öga. Men det märks dock ingenting i ridningen förutom att hon inte kan ridas ut på själv, dock vet jag att hon har fått som hon har velat innan hon kom hem till mig, så det är nog det oxå + envisheten ) Hon har tävlat upp till LA hoppning och Dressyr, med ett öga oxå, och är världens bästa i ridningen! Kan rida utan utrustning lika bra som med utrustning, vilket är stort steg för oss! Hon är ( tycker jag) jättesvår i ridningen, eller ja. Hon VA det i början jag hade henne.. de va inte alla gånger jag våga rida henne heller. Men nu kan till och med småbarn som inte har ridit något förr rida henne och hon är genomsnäll! Jag har haft Corona i 1,5 år.. men har ingen aning hur det blir framimot våren, då jag ska byta skola och massa skit, som gör att ja inte kommer ha tid för häst egentligen..







ovisad bild :' )
Visst är hon GRYM på hoppning?

Vill ni veta något mer är de bara ni kommenterar! :D

/ Johanna

Kommentarer
Postat av: Moa

Som sagt kände denna ponny som yngre. De kunde inte rida ut på henne själv då häller och då hade hon båda sin ögon. Och rida utan utrustning fanns inte på kartan, så jag kan bara åter säga att det har gjorts ett super jobb med denna häst^^ (för det var en ponny de hade väldigt mkt problem med)

2012-02-10 @ 13:28:58
URL: http://mos410.blogg.se/
Postat av: Annis <3 ( Anna )

Fan va fina bildet <3333333333333

2012-02-13 @ 21:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0